ARMIA GOBLINÓW Strona Główna  
  ARMIA GOBLINÓW
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

.::O ARMII::.    .::SPIS ZIELONYCH::.    .::STARA XIĘGA::.

Czwartek w czwaartek. Czwartek w czwaartek. Czwartek w czwaartek. W czwartek czwarteeek!


Odpowiedz do tematu ARMIA GOBLINÓW Strona Główna » Nastanie nowa era ciemności - i to my zgasimy światło! » Xięga Spamu » Pomoc dla Kijanki ;p
Pomoc dla Kijanki ;p
Autor Wiadomość
Kijanka 

Ulubiony system: Warhammer
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 25 Wrz, 2014 23:10   Pomoc dla Kijanki ;p

Wczoraj obudziła się we mnie chęć powrotu do prowadzenia kampanii krasnoludzkiej w młotku, ale przy moim pomyśle pracy mam huk, więc proszę o odrobinę pomocy. Potrzebuję dwóch rzeczy. Mianowicie: jakiegoś dobrego opisu twierdzy krasnoludzkiej i dobrego planu planu twierdzy. Preferowany język to polski (może być czeski, angielski jakoś przeżyję, choć nienawidzę tego języka). Bardzo proszę o jakąś pomoc. :)
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014 15:06   

chodzi Ci o znalezienie opisu konkretnej twierdzy, czy chcesz mieć materiały do jakiejkolwiek twierdzy, czy może wolisz żeby Ci zrobić opis twierdzy od podstaw?
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Kijanka 

Ulubiony system: Warhammer
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014 15:47   

Generalnie potrzebuję opis Zhufbaru. Ale jeśli nie ma o niej za dużo to przydały by się opisy ogólne. Jeśli masz czas i chęci by taki opis zrobić to będę wdzięczna i masz u mnie piwo. :-) A planu potrzebuję żeby się sama w tej twierdzy nie zgubić :-P .
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014 16:07   

poszukam co o Zhufbarze wie internet a jak nie znajdę nic ciekawego to coś napiszę, bardzo szczegółowe te plany chcesz?
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Kijanka 

Ulubiony system: Warhammer
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014 16:19   

Niestety tak, bo wszystko będzie się działo w twierdzy (a będzie się dużo działo). Chcę po prostu mieć ją całą czas przed oczami.
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2014 16:26   

Ok. coś się zmaluje, ale to potrwa.
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014 16:55   

po przeszukaniu internetów wyszło na to że nie ma dobrych map do krasnoludzkich twierdz. jest podręcznik nawet po polsku do Karak Azgal (w ruinie) i kilka szkiców w angielskich źródłach które dają ogólne pojęcie o tym jak twierdze są zakładane i rozwijane rzecz w tym że do Zhufbaru ma się to nijak.

W odróżnieniu od większości twierdz które ewoluują z kopalni gdy złoża w centrum zostaną wyczerpane (pozostawiając przestrzeń gotową do zasiedlenia) a złoża na obrzeżach dalej przynoszą dochody (dając podstawę ekonomiczną do długotrwałej egzystencji osiedla), Zhufbar zaczynał jako punkt przeładunkowy i miejsce obróbki rudy z pobliskiego Karak Varn, pierwotną jego funkcją nie była więc kopalnia lecz warsztat. kształtowała go potrzeba czerpania korzyści z energii wodospadu i rzeki zamkniętej w wąskim kanionie, oraz widoczna na każdym kroku dominacja gildii inżynierów nad górnikami.
Kamieniem milowym w rozwoju miasta była zagłada Karak Varn którego niższe poziomy zostały zalane wraz z dużą częścią jego górniczej populacji. Utraciwszy ekonomiczne źródła swego dobrobytu i możliwość skutecznej obrony (na skutek infiltracji zrujnowanych kopalni przez Skaweny) pozostała ludność Karak Varn zmuszona była emigrować, a najbliższym bezpiecznym punktem był ubogi krewny: Zhufbar.
Zastrzyk kapitału który przybył z elitą imigrantów na pewno pomógł rozwinąć potencjał miasta, z powodu położenia i braku doświadczonej kadry nie mógł się jednakże Zhufbar stać kopalnią na miarę Karak Varn, poszedł więc zupełnie nową drogą stał się centrum technologii, do pokonania był tylko jeden problem: brak rynku zbytu.
Krasnoludy są tradycjonalistami a do tego cierpią na niewielki przyrost naturalny, uważają że stare technologie zawsze lepsze są od nowych a zbroja ojca lepiej będzie służyła synowi niż jakiekolwiek nowomodne wynalazki. w tej sytuacji Zhufbar zmuszony kupować surowce i chcąc zarabiać na ich umiejętnej obróbce postanowił zainwestować w ludzi. stąd zapewne legenda o wysychającym jeziorze, zatrzymanych wodnych kołach, napaści zielonoskórych i odsieczy wojsk młodego ludzkiego imperium oraz o runicznych mieczach które na znak wdzięczności wykuto w Zhufbarze dla dwunastu elektorów.
jest z tą legendą mały kłopot bo ludzkie mapy do tej pory ukazują położenie Zhufbaru w północnej części Czarnej Wody, podczas gdy każdy kto zdaje sobie sprawę że centralnym punktem miasta jest napędzający wodne koła wodospad przelewający się przez brzegi jeziora, a rzeka Czaszki jedyny odpływ Czarnej Wody uchodzi na południe, słowem nie wiem co właściwie odbili rycerze imperium ale doceniam marketingową żyłkę Alarika Szalonego który całą tę odsiecz zorganizował.

Rozpędziłem się o historii a miałem pisać opis, rzecz w tym że ta zagłada Karak Varn i Runiczne miecze Alarika to właściwie jedyne fakty dotyczące Zhufbaru jakie znalazłem w źródłach. resztę będzie trzeba wygenerować, a to zajmie więcej czasu.
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Kijanka 

Ulubiony system: Warhammer
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014 22:16   

Czyli gracze zrobili mi niezłego psikusa wybierając sobie te twierdze jako miejsce pochodzenia, ale cóż teraz począć? Pozostaje mi czekać i cieszyć się tym, że masz chęć mi pomóc. Może przy następnym ctg opiszę Ci mniej więcej jaka przygoda mi chodzi po głowie? Może to trochę pomoże?
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 06:17   

pogadamy zobaczymy, znalazłem jeszcze książkę której akcja dzieje się w Zhufbarze: "Grudge Bearer" Gavin'a Thorpe. nie zapowiada się zbyt obiecująco ale może warto przeczytać?
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Elwis 
Marvin


Ulubiony system: Młotek
Posty: 56
Skąd: nie z Prahy
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 10:13   

Sprawdzałeś podręcznik Dwarfs Stone and Steel do pierwszej edycji? Tam jest krótki opis Zhufbaru i z tego co pamiętam, ze zbytem na ich technologię nie jest tak źle, spora część ciężkiej maszynerii używanej w twierdzach jest zhufbarskiego pochodzenia.
_________________
-Jestem Złoczyn, mój uczniu.- odpowiedział mu z niemałym oburzeniem, po czym zaśmiał się na swój Przesiąknięty Ciemnością sposób- Nie potrzebuję innego oręża, niż moje własne Zło.
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 12:19   

sprawdzałem sprawdzałem, tylko że zanim Zhufbar mógł tą ciężką maszynerię wyeksportować musiał ją wynaleźć a to się stało ponoć (według kalendarium z tej samej książki) dopiero w roku 657, wcześniej o Zhufbarze w ogóle nie słychać, tak sobie myślę że musiał się przez te kilkaset lat właśnie na kontaktach z ludźmi dorobić i pieniędzy na inwestycje i innowacyjności.
kolejna ciekawostka jeśli koła wodne mieli dopiero w 647 roku to po co zakładali miasto w kanionie pod wodospadem cztery tysiące lat wcześniej?

swoją drogą czy ktoś wie dlaczego krasnoludy w młotku nie mają kolei skoro mają silnik parowy i metalurgię pozwalającą budować ogromne pancerniki?

a jeszcze się podzielę mapami dwóch średniowiecznych kopalni znalezionych przy okazji, teraz pytanie jak bardzo trzeba by je powiększyć by zmieściło się 120 tysięcy krasnoludów o których mówią materiały?:




no i już wiem dwa dolne obrazki przedstawaijące Derinkuyu w Kapadocji należy powiększyć co najmniej pięć razy bo orginał mieścił ponoć do 20,000 ukrywających się ludzi (z zapasami żywności i trzodą).
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Kijanka 

Ulubiony system: Warhammer
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 14:44   

Kurczę, ja nie myślałam, że ich aż tyle się ostało w Zhufbarze (moje wyobrażenie zakładało co najmniej połowę mniej). Teraz mi uświadomiłeś, że moje plany wymagają sporej pracy. Kopalnie to jedno, ale w takim razie jak bardzo innowacyjna ta twierdza może być? Co do kolejki to jest to wynalazek z typu "ułatwmy sobie życie", może nie zaistniała wyraźna potrzeba na nią.
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 14:49   

bez paniki, zostało ich znacznie mniej, ale skoro kiedyś było 120 to znaczy że infrastruktury maja na 120 tysięcy, tyle że większość z tego to będą pustostany :-?
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Elwis 
Marvin


Ulubiony system: Młotek
Posty: 56
Skąd: nie z Prahy
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 16:55   

Powiedziałbym, że na drodze kolei stanął konserwatyzm, ale... żyrokoptery.
Co do liczebności/przestrzeni, pozostaje jeszcze outer keep, czyli cała infrastruktura powierzchniowa. Cholera wje, jak wyglądały procedury awaryjne podczas oblężenia i czy wszystki transportowano pod ziemię. Jeżeli tak, to można liczyć nawet, że inner keep było przewidziane na 150-200 tysięcy. W końcu na górze siedzieli wszystkie nie-krasnoludy a skoro handel z ludźmi był dla Zhufbaru tak ważny, to człeczyn mogło tam siedzieć sporo.
_________________
-Jestem Złoczyn, mój uczniu.- odpowiedział mu z niemałym oburzeniem, po czym zaśmiał się na swój Przesiąknięty Ciemnością sposób- Nie potrzebuję innego oręża, niż moje własne Zło.
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1871
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014 21:01   

bez przesady, te 120 tysięcy to miało być w legendarnym złotym wieku, który kończy się na długo przed powstaniem ludzkiego imperium, przed wojnami goblińskimi, przed zagładą karak varn, przed wojną brody nawet, w czasach gdy krasnoludom żyło się dostatnio a Grugni osobiście chodził po ziemi, znaczy pod ziemią, znaczy gdzie tam chciał. szczerze mówiąc myślę sobie że ktoś tam przesadził i to całkiem mocno z tą liczebności, bo niby jak się oni biedni mieli wyżywić? kozami i owsem? czy może grzybkami hodowanymi w tunelach? teraz krasnoludy zwyczajnie importują żarcie od ludzi, wtedy nie miały takich możliwości, skąd ta fantastyczna liczebność?
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
ARMIA GOBLINÓW Strona Główna » Nastanie nowa era ciemności - i to my zgasimy światło! » Xięga Spamu » Pomoc dla Kijanki ;p

Forum graficzne
 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by Nieoficjalny support phpBB2 by Przemo
 
     
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11