ARMIA GOBLINÓW Strona Główna  
  ARMIA GOBLINÓW
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

.::O ARMII::.    .::SPIS ZIELONYCH::.    .::STARA XIĘGA::.

Czwartek w czwaartek. Czwartek w czwaartek. Czwartek w czwaartek. W czwartek czwarteeek!


Odpowiedz do tematu ARMIA GOBLINÓW Strona Główna » Nastanie nowa era ciemności - i to my zgasimy światło! » Między nami goblinami » Kalambury Mk2
Kalambury Mk2
Autor Wiadomość
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1917
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015 11:00   Kalambury Mk2

W związku z nadchodzącym weekendem przyszła mi do głowy nowa koncepcja kalamburów:

zasady:
w grze biorą udział dwa plemiona, nie znające nawzajem swoich języków, wewnątrz plemienia można porozumiewać się normalnie, z przedstawicielami drugiego plemienia tylko przy pomocy gestów.

zadanie:
jedno z plemion wymyśla wiadomość i usiłuje ją przekazać drugiemu,
gdy drugie plemię uzna że zrozumiało wymyśla odpowiedź i przekazuje ją pierwszemu,
gdy pierwsze plemię uzna że rozumie, kończymy grę

na koniec informujemy się po ludzku co kto chciał przekazać i kto co z tego zrozumiał.
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
Ostatnio zmieniony przez ByBus Pon 28 Wrz, 2015 10:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wiedźma 


Rasa: Nieumarła
Przydział: Siły główne
Ulubiony system: AD&D
Posty: 3174
Skąd: Żytnia :)
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 09:41   

może być ciekawie i śmiesznie :) ale wiadomość przekazuje 1 posłaniec?
_________________
"Szczęście jest tylko przypadkowym spotkaniem bydlęcej bezmyślności z przypadkowym do kwadratu ułożeniem się zdarzeń dla danego indywiduum."
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1917
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 10:43   

nie widzę potrzeby ograniczania, przywykliśmy że pokazuje jedna osoba i to pewnie będzie najskuteczniejsza metoda ale jeśli plemię uzna że coś łatwiej będzie pokazać zespołowo to czemu nie.
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Unshyne 
Administrator
Hard New Age!


Rasa: Goblin brodaty
Przydział: Vuc Armii
Ulubiony system: AmberChaosGobliny i Wfrp1
Posty: 2338
Skąd: Z piekła. Rodem.
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 12:02   

Pytanie techniczno operacyjne mam: Jak przebiega proces zgadywania?

Opcja kalamburowa:
Plemię A pokazuje samochód.
Plemię B pyta: "samochód?"
Plemię A kiwa głową.

Opcja kalamburowa bardziej zgodna z tym, co napisałeś:
Plemię A pokazuje samochód.
Plemię B pokazuje samochód w inny sposób.
Plemię A kiwa głową.

Opcja najbardziej zgodna z tym, co opisałeś:
Plemię A pokazuje samochód.
Plemię B kiwa głową.
Plemię A nie ma pojęcia, czy słowo zostało zgadnięte.


Opcja trzecia wydaje się najbardziej pasować do całego Twojego posta z wyjątkiem jeno tytułu. Zamiast kalambury, zaczyna to przypominać głuchy telefon, toteż zasługiwałoby na tytuł "ślepa wideokonferencja" czy cuś takiego. Ponadto najbardziej ta opcja wykłóca się z ideą nierozumienia, bo przecież plemię zgadujące i tak będzie mówić na głos między sobą "chyba chodzi o samochód" - "nie, na razie pokazał tylko kierownicę" itp. Czyli w praktyce:
Plemię A pokazuje samochód.
Plemię B pyta: "samochód?"
Plemię A nie kiwa głową.

_______________________________


Inna kwestia, to fakt że plemiona same wybierają sobie zarówno wiadomość, jak i odpowiedź. W sensie każde plemię samo wybiera, co pokazuje. Jest to wada, jednak dostarcza też zaletę w postaci prostoty. Jako alternatywę można wprowadzić do plemion Szefów, którzy nie pokazują i nie zgadują. Pozycja Szefa może być ruchoma lub nie.

Szef A zleca plemieniu zapytanie "Czy masz rozmienić samochód na drobne narzędzia?"
Plemię A pokazuje Plemieniu B.
Plemię B mówi Szefowi, co zrozumiało.
Szef B zleca plemieniu udzielenie odpowiedzi "Wymienię przyczepę na kilo mąki i 6 dziewic lub ostatecznie wielbłądów".
Plemię B pokazuje Plemieniu A.
Plemię A zdumiewa swego szefa tym, co zrozumiało.


_______________________________

ByBus napisał/a:
na koniec informujemy się po ludzku co kto chciał przekazać i kto co z tego zrozumiał.

informujemy albo nie informujemy :>
_________________
Uważaj baranie! Oglądam CSI, NCIS i Criminal Minds, więc mogę sprawić, że twoje morderstwo będzie wyglądało jakby załatwił cię jednorożec mańkut z drewnianą nogą...
 
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1917
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 13:39   

zasadniczo chodziło o opcję drugą lub trzecią, miałem nadzieję że opcji pierwszej i czwartej da się uniknąć przestrzegając zasad, czyli nie używając języka w obecności drugiego plemienia.

pokazywanie samodzielnie wymyślonych haseł miało być z założenia ułatwieniem
i tak, dostrzegam podobieństwo do głuchego telefonu. i nie uznaję tego za wadę :-)
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Unshyne 
Administrator
Hard New Age!


Rasa: Goblin brodaty
Przydział: Vuc Armii
Ulubiony system: AmberChaosGobliny i Wfrp1
Posty: 2338
Skąd: Z piekła. Rodem.
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 17:20   

Przyznam Ci się, że kuszą mnie rozwinięcia poziomu absurdu. Takie pochodne właśnie głuchego telefonu.
1. W negocjacjach uczestniczą więcej niż dwa plemiona. Wiadomość może krążyć po okręgu lub w innych, nieliniowych schematach (np. Plemię A zadaje temat, a plemiona B i C ustalają wspólnie odpowiedź, po czym przekazują ją plemieniu A; albo każde plemię mówi każdorazowo do wszystkich pozostałych plemion naraz).
2. Negocjacje trwają więcej niż jedną rundę. Np. każde plemię generuje dwie albo trzy wiadomości, oczywiście naprzemiennie.
_________________
Uważaj baranie! Oglądam CSI, NCIS i Criminal Minds, więc mogę sprawić, że twoje morderstwo będzie wyglądało jakby załatwił cię jednorożec mańkut z drewnianą nogą...
 
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1917
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 17:48   

to na później :-D
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
wscieklysmok 


Ulubiony system: Dzikie Pola
Posty: 747
Skąd: Piastów
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015 21:12   

ZACZYNA MI SI E MACKOWAC W GŁOWIE :)
_________________
JEDEN ŁEB NA DIECIE, DRUGI WPIERNICZA CIASTECZKA, TRZECI BY TYLKO ŻŁOPAŁ PROCENCIKI. I OT CO TRZY GŁOWY TO NIE JEDEN KAC.
 
 
Wiedźma 


Rasa: Nieumarła
Przydział: Siły główne
Ulubiony system: AD&D
Posty: 3174
Skąd: Żytnia :)
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015 14:34   

no i pzrez zamberycenie całkowite, nie pograliśmy Goblinami . ale co sie odwlecze ..
_________________
"Szczęście jest tylko przypadkowym spotkaniem bydlęcej bezmyślności z przypadkowym do kwadratu ułożeniem się zdarzeń dla danego indywiduum."
 
 
ByBus 
Gnom Marnotrawny mk2


Rasa: Gnom
Przydział: Woźnica
Ulubiony system: L5R 1E
Posty: 1917
Skąd: z własnych pomyłek
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015 14:37   

nie no podział na dwa plemiona był, niezrozumienie było, gesty też by się znalazły, słów przyznaję było za dużo... :-D
_________________
" o małych krzywdach się nie zapomina małe krzywdy się pamięta "
 
 
Wiedźma 


Rasa: Nieumarła
Przydział: Siły główne
Ulubiony system: AD&D
Posty: 3174
Skąd: Żytnia :)
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015 15:45   

heheh i Głuchy atut :lol:
_________________
"Szczęście jest tylko przypadkowym spotkaniem bydlęcej bezmyślności z przypadkowym do kwadratu ułożeniem się zdarzeń dla danego indywiduum."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
ARMIA GOBLINÓW Strona Główna » Nastanie nowa era ciemności - i to my zgasimy światło! » Między nami goblinami » Kalambury Mk2

Forum graficzne
 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by Nieoficjalny support phpBB2 by Przemo
 
     
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10